26 Nisan 2010 Pazartesi

Formatın Uygulanışı

Proje narrative format kullanılarak çocuklara dil öğretimini hikayeler öğreterek yapmayı amaçlamaktadır. Burada öğrenciler yeni bir dili sevdikleri şeyler olan hikayeler ve şarkılarla yapmaktadırlar. Karakterlerimiz edi ve büdünün maceraları aracılığıyla her hafta yeni bir hikayeyi öğrenip aynı hikayeye ilişkin şarkılar dinleyip ve söyleyip dili grammar kuralları, kelime ezberleri olmadan öğretmek amaçlanmaktadır. Hikaye anlatımları jest ve mimiklerle, hikayenin daha net anlaşılmasını sağlayacak şekilde yapılmalıdır. Yapan öğretmen orada geçen bilinmeyen kelimeleri jestlerle ve mimiklerle anlaşılmasını sağlamaktadır. Devamlı tekrara dayalı olduğu için çocukta öğrenme zorlanmadan, ezbere dayatılmadan gerçekleşmektedir. Hikayelerin ardından, aynı hikayeyi anlatan şarkılarla pekiştirilmektedir. Şarkılar sevilen, canlı melodilerle hikayeyi özetleyecek şekilde olmalıdır. Bu şekilde zaten birkaç kere anlatılmış canlandırılmış hikayeler şarkılarla pekişmiş olacaktır. Bu projeyle çocukların dil öğrenirken aktif bir şekilde rol alması amaçlanmaktadır. Hikaye anlatımlarında öğretmen canlandırmaları öğrencilerle yapmaktadır. Çocuklar bir yandan hikayeyi anlatan öğretmeni dinlerken diğer yandan öğretmenin yaptığı hareketleri taklit etmektedir. Çocuk o dilde tek bir kelime bilmediği halde sonradan tekrarlar aracılığıyla hikayeleri anlar ve öğrenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder